Jag är emo

Hej jag är ett emo på 18 somrar!
Låter den meningen klok tycker ni? Nej precis. Så säger man ju inte, hallå då är man ju wannabe! Men om man säger att någon annan är emo, då är det ju okej! Eller hur?
Jag kikade in på en kompis blogg förut, där någon hade kommenterat att hon är "ett äckligt emo". Jag som känner henne började genast fundera på om det kunde stämma, eller vad som fick någon bakom sin dataskärm att skriva det. Jag kan meddela er om att tjejen i det här sammanhanget lyssnar på hiphop och pop, håller för öronen när musiken är "högljudd", har nog lika många vänner som Paris Hilton (fast äkta), shoppar sina kläder på affärer som ginatricot, H&M, Bikbok och MQ och älskar att festa! Ändå ansågs hon vara ett/en "äckligt emo", varför? Tänkte jag då, och jag kom fram till att allting beror på hennes hår, hon har nämligen väldigt snygga rosa slingor i sitt blonda, långa hår.
Igår kollade jag in en "känd" bloggerskas blogg, bara för att hitta någonting som var så otroligt speciellt med henne. Vet ni vad jag hittade? INGENTING, nada, nichts! Stackarn var inte speciell någonstans... kritvitt hår, översminkat ansikte, och otroligt många gula blinkande smiliesar i sina texter. ( ;) )
Iallafall, så såg jag att hon hade kallat sitt gamla ex för emo, och skrev att han säkert hade kuttat armarna fulla. Jag antar att det också beror på hans utseende. Men hallå? Tänk om han är lycklig nu då? " MEN HALLÅ, DAH, HAN ÄR JU EMO!"

är det bara jag som inte förstår det logiska i allt det här? Om man syns från mängden, är man emo då? Sen när blev isåfall färgen rosa en emotionell färg? Framtills år 2008-2010 har jag själv alltid trott att piercingar och lite mörkare färger är manligt? Men nu verkar det som att allt manligt är "emo". Dagens manligaste kille har vi här.



Han har blonderat hår, brunpuder i ansiktet, rosa läppar, tjejkläder och solar solarium!
Krillegiirl?

Misstolka mig inte nu! :) Jag har inget emot fjortonåringar! Men vill bara dra ner er till jorden igen, man blir inte emotional Hardcore om man färgar sitt hår rosa, om man bär tajta byxor, om man tar hål i läppen, om man syns, eller till och med om man har en egen stil! Förvånade? Gissa vad? Emotional Hardcore är en musikstil, emo är alltså en förkortning av en musikstil!
Nästa gång ni ser en tjej som ser ut som Britney spears kan ni kalla henne för Pop, och när ni ser någon som liknar Johan Palm kan ni skrika Idol, och så vidare!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag håller med till hundra! Jag vågar inte klä mig/sminka mig efter min musiksmak eftersom man då får höra att man är emo (vilket mer blivit som ett slagord). Och jag har svårt att se det manliga i den där blonda killen. Det enda som skiljer honom från en typisk fjortistjej är ju grejen mellan bena. Fresh. :S

Men fan, du har skitbra åsikter och skriver bra. Lägg inte ner den här bloggen, utan fortsätt skriv. :-)

2010-01-26 @ 15:47:50
Postat av: Michelle

oj, det är som att du läste mina tankar ;$ din snygga lilla tjuv där :$

2010-01-26 @ 16:30:28
Postat av: anonmeH

om du är så himla egen, varför är du då tillsammans med en fjortistjej ?;)

2010-01-26 @ 16:37:33
Postat av: jag har en hund som heter leo :) @ emocore

(ehe strunta i namnet ovan, jag kalla så )



BRAAA SKRIVET DU ÄGER

2010-01-26 @ 16:44:40
Postat av: Anonym

bara för att han är snygg och du är ful -.-

2010-01-28 @ 18:08:10
Postat av: krillebooi

asså heej! ;) aa det är jag som är krillebooi!

han på bilden! <3 jag tycker jag är snygg där! <3

2011-12-18 @ 20:11:21
URL: http://krillebooi.blogg.se/
Postat av: david

det är du not

2011-12-18 @ 20:12:40
URL: http://david.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0